Eerste week nieuw zeeland...

13 januari 2016 - Hastings, Nieuw-Zeeland

imageimageimageimageimageimage

Ons volgende verhaal, maar dan vanuit Nieuw Zeeland.....na een goede vlucht waarin we op prima plekken werden gezet ivm overboeking !!!  Om 12 uur NZ tijd aan gekomen en op zoek naar vervoer om naar Auckland te gaan. Er rijdt een airportbus heen en weer en verder niet. Direct te zien dat dit een landelijk land is. Weinig hoogbouw, industrie en wel grote wegen maar zeker geen 4 baans. In het centrum vaAuckland aangekomen op zoek naar de volgende bus om ons naar het hostel te brengen... Zo gevonden en komen in een hostel terecht met backpackers en reizigers van alle leeftijden !!! Je heb dus zo contact en hoe leuk is het om te zien dat de jongeren elkaar de weg wijzen maar vooral alles delen met elkaar. De volgende dag lopend op weg om onze campervan op te halen.... Weghebben het maar gelijk omgedoopt tot ons rijdend huisje !!! Alles zit erop en eraan, kijken of we er vrienden mee worden. Het plan is om toch eerst naar het noorden te rijden. Naar een gebied waar bomen van 2000 jaar staan. Deze het Kauri, onnoemelijk hoog en vaak een doorsnee van minimaal ruim een meter. En wat een indruk maken ze op je. Tot de jaren 50 werden ze naar alle belief naar beneden gehaald. Voor het hout of voor de gom. Er zit een hele groep Kroaten die zich hier gevestigd heeft voor de gom.
Nu zijn deze bomen beschermd. Na het bezoek aan dit bos vinden we een heerlijke plek op een camping aan een meer ! De volgende dag rijden we via Whangerei naar de Pacific, een prachtig landschap en eindigen op een camping aan zee..... Wat een heerlijke plek om te verblijven, mooi weer en een weids uitzicht. Tijdens het maken van een wandeling maak ik kennis met de eerste pinguïn, alleen hij is dood....
We eten wat en daarna worden we door Nieuw Zeelanders uitgenodigd om de vislijnen binnen te halen...hun motto hoe meer mensen kijken hoe meer vis... Ze hebben uiteindelijk nog nooit wat gevangen...tot vanavond en halen 3 snappers binnen...nou dat kwam natuurlijk door onze aanwezigheid, hahaha !!! En dan is het donker, ineens.. 21.00 uur.
10 januari weer richting Auckland om niet te lang in het noorden te blijven maar wat is het hier mooi !!! We dachten nog wat te ondernemen in Auckland maar daar zijn we toch door gegaan...nietzostadsmens!!!
We kwamen terecht Karikari, een camping met veel fruitboomgaarden eromheen. Kiwi plantages en ander fruit... Hoe leuk om te zien. Het was de eerste kennismaking met de warmwaterbronnen die het eiland herbergen. Op de camping hadden ze warmwaterbronnen waar je heerlijk in kon dompelen en er volgen er nog meerdere.
De volgende dag gaan we op zoek naar de Hobbits.. Natuurlijk even stoppen.
Gelukkig op tijd want, we dachten dat dit op het zuidelijke gedeelte was van het noorder eiland. S Middags doorgereden naar Rotorua... Een plaats waar de Maori s hun leven ten toon stellen, jammer van de commercie maar toch !! Een prachtig gebied met overal geysers en warmwaterbronnen. Tussen de bomen plukken mist omhoog reizend een waanzinnig gezicht. Op zoek naar Waiotapu, een gebied van 18 km2 waar meer dan 20 bronnen met heet water opborrelen. Vele mineralen komen in uiting in deze bronnen waarom arsenicum, zwavel,

Iedere bron kleurde weer anders... Met rood, geel groen, met modder...je kan je het niet voorstellen. Anderhalf uur wandelen in een niet voor te stellen omgeving !!
S avonds komen we op een camping in de bergen. Heerlijk eten gemaakt in de gezamenlijke keuken. Daar ontmoet je medereizigers en krijg je tips voor onderweg.... Morgen rijden we richting Wellington, want maandag gaan we met de Ferry naar het Zuidereiland ...... Tot horens lieve luitjes thuis, want iedere ochtend openen we een envelop van thuis met een groet of een opdracht..

1. Carla Hoejenbos-geertsen:
    13 januari 2016
    Met veel plezier jullie geweldige reisverslag weer gelezen. Fantastisch, en wat fijn dat jullie ook veel contact hebben met mede reizigers. Maar...het moet even gezegd worden, wat een warm liefdevol gebaar van het thuisfront om jullie een iedere-dag enveloppe mee te geven.
    Vol verwachting uitkijkend naar het volgende verslag.
    Xx Carla.
  2. Conny:
    13 januari 2016
    Gave foto's en wat een ervaring weer! Geniet er lekker van! X
  3. Lia Akerboom:
    13 januari 2016
    Ja, reageren. Je wilt het wel, maar wat moet je zeggen. De foto"s zijn prachtig om te zien en het verhaal leuk om te lezen. Het plezier spat er vanaf en dat is het enige wat telt. En dat jullie al snel contacten maakten verwondert mij niets. En om die enveloppen nog wat spannender te maken: Die van ons moet je openen op een plaatsje zonder wind..............
    Kijk, zo maken wij jullie ook nieuwsgierig.
  4. Elise Schrama:
    13 januari 2016
    Hai Wil en Annemarie,wat leuk van jullie te horen.Mooie foto's en wat een leuk busje,het lijkt jullie Kia wel ! Wat heb je meer nodig.Je kunt erin slapen,schuilen ,lezen,eten en je ermee verplaatsen.Gezellig in die hostels en mensen te ontmoeten uit alle windstreken.
    Goede reis verder en tot mails......
  5. Wim en Bep.:
    13 januari 2016
    Leuk om jullie verslag weer te lezen. Veel dingen zijn herkenbaar. Het Maori gebeuren is inderdaad erg commercieel, maar toch wel leuk om te zien.
    Jullie komen met de Ferry aan in Picton. Dan is het nog geen uur rijden bij Jaco en Sandra vandaan.
    Als jullie er heen gaan geef ze dan een dikke knuffel van ons.
    Nog heel veel plezier en tot het volgende verslag. We kijken ernaar uit! Gr. Wim en Bep.
  6. Afra van Ruiten:
    13 januari 2016
    Wij sluiten ons helemaal bij Lia Akerboom aan!
  7. Jolijn Verwest:
    13 januari 2016
    Volgens mij voelen jullie je steeds jonger worden! Wat een heerlijke reis. Ben wel een beetje jaloers eigenlijk. BBrrrr, koud hier!
    Liefs!
  8. Wim en Bep.:
    13 januari 2016
    Annemarie, mag ik jullie foto van Hongkong vanaf de Peak? Jouw foto is zo helder, bij ons veel smog! Alvast bedankt. Gr. Bep.
  9. Wilma:
    13 januari 2016
    Wat een leuke foto,s weer en schattig huisje op wielen nu hopen dat jullie nog een levende pinquin tegen komen leuk dat we jullie zo kunnen volgen beleven we jullie avontuur ook een beetje mee !
  10. Leo:
    Hallo zus en zwaag,

Wat geweldig allemaal. We genieten van jullie verhalen. En wat een avonturen, terwijl jullie eigenijk nog maar aan het begin van jullie reis staan. We kijken uit naar de volgende belevenissen in NZ. Hou je haaks.
    Gerrie en Leo
  11. Berry:
    13 januari 2016
    Wat gaaf zeg!! Zo jaloers..
    Geniet ervan!
  12. Marian:
    Ik wil ook:-)
  13. Wim en Bep.:
    14 januari 2016
    Kia ora, ik heb via Facebook begrepen dat jullie maandag naar Jaco en Sandra gaan. Vanaf Blenheim neem je Highway 1 richting Christchurch, Seddon. Na de bergpas zie je links van de weg een bord: Awatery Valley. Je gaat links af.
    Op die weg zie je links een bord:Eradus Wines. Daar ga je rechts af, een soort gravelpad. Je rijdt door de wijngaarden helemaal tot het eind en dan links naar beneden. Et voila, daar is de wijngaard. Veel plezier!
  14. Mo:
    15 januari 2016
    Wat een mooi geschreven verslag en bijbehorende foto's weer Marie.
    En heerlijk om te Wil in korte broek te zien, da's lekker overwinteren hé.
    Mooi busje ook, leuk om te zien hoe jullie zo lekker avontuurlijk bezig zijn.
    Ga zo door! XX
  15. Agaath:
    17 januari 2016
    Annemarie en Wilfried.
    wat een mooie reis maken jullie.
    geniet er maar van, ik weet nou hoe ik het moet doen.
    om te reageren,Jose heeft me uitgelegd. hartelijke groeten tot de volgende mail
  16. Jack:
    2 februari 2016
    Zie nu de blog pas met de foto's wat moooooooooi heel veel plezier nog gr Jack