Hongkong

7 januari 2016 - Hong Kong Island, China

Bij het schrijven van dit reis verslag zitten we te wachten op het vliegtuig naar Nieuw Zeeland, tweede bestemming in onze reis..... Wat is Hongkong een aanrader, als je toch in de buurt ben !!! Mooie, grote, drukke...maar vooral fijne Aziatische stad. Zoveel mensen, zoveel flats...sommige laag ( 10 hoog ) maar de meeste veel hoger. We hadden een hotel op het vasteland. imageimageimage

Daar zijn de meeste gebouwen ouder. Onze kamer was 18 hoog !!! Heerlijk bed, douche en toilet maar op een klein oppervlak. Wel op een goede plek in de stad. Alles dichtbij...openbaarvervoerbedrijf, eten en vooral vriendelijke mensen.

We hebben van thuis een tasje met 70 enveloppen meegekregen...ieder dag 1 openen, zo spannend... Nou de eerste dag kwam er al een bucketlijst uit van wat te doen in Hongkong... Op 1 na alles gedaan, gelukkig niet de slangensoep gevonden.... Vond dat verder niet erg hoor !! Wie nieuwsgierig is komt de foto s later maar kijken....lol hebben we er wel omgehad. Dag 2 de lieve groetjes van Kees en Mo en de meiden !!

Maar goed in Hongkong hebben we een boottrip in de haven gedaan, naar de Peak geweest, dat is een uitzichtpunt boven de stad...adembenemend, de kabelbaan genomen naar het klooster boven Hongkong, Po genaamd.

Bloememmarkt gevonden, altijd een must....!! De langste roltrap genomen ( je moet wel weten dat het allemaal stukjes aan elkaar zijn). Terug met de trap naar beneden.

Avondmarkten bezocht...altijd leuk in Azië, heerlijk gegeten en vooral ook al aardig gerust en geslapen. Want dat tijdverschil doet altijd iets met je.

We gaan nu weer 10 uur het vliegtuig in en komen morgen rond 12.00 s middags in Auckland plaatselijke tijd aan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Crona:
    7 januari 2016
    Hey Wilfried en Annemarie, een heel goede begint aan de reis - leuk om te lezen!
  2. Conny:
    7 januari 2016
    Wat heerlijk om jullie verslag te lezen... alleen daarvan kan ik al genieten! Heb een goede vervolgvlucht! X
  3. Wilma:
    7 januari 2016
    Koffie en jullie verslag lezend , zo begin ik mijn ochtend jullie hebben al aardig wat gezien lees ik en wat een leuke foto,s , goede vlucht gewenst naar auckland en ik kijk uit naar volgend verslag ! Groetjes wilma
  4. Afra van Ruiten:
    7 januari 2016
    Geweldig jullie eerste ervaringen te lezen. Als je dit de hele reis volhoudt reizen we lekker 'gratis' mee. Goede vlucht naar Nieuw-Zeeland en we wachten weer op het volgende verslag.
  5. Mieke sjardin:
    7 januari 2016
    onwijs super klinkt t ;)))
    als ik in de buurt ben ;))
  6. Mo:
    9 januari 2016
    Wauw jullie hebben de eerste dagen niet stilgezeten zeg. Erg leuk om jullie belevenissen te lezen en te volgen. Hoop dat jullie een goede vlucht gehad hebben en ik wens jullie een fijne tijd in Nieuw-Zeeland. Kijk nu al uit naar het volgende verslag.
    Lieve groetjes xx
  7. Marian:
    9 januari 2016
    Niet voor mensen met hoogtevrees dus:-)
  8. Ivonne Hilgers:
    10 januari 2016
    zo te lezen genieten jullie nu al van dit prachtige avontuur. Fijn. Veel plezier en we volgen jullie XX
  9. Jose de Waal:
    11 januari 2016
    Wat hebben jullie al een hoop ondernomen zo aan het begin van jullie reis! Leuk om te lezen dat het goed gaat! Ik blijf jullie volgen, veel plezier!
  10. Carla Hoejenbos-geertsen:
    12 januari 2016
    Wat een bijzondere ervaringen doen jullie op
  11. Patricia de Jong:
    12 januari 2016
    Wat een mooie verhalen hebben jullie nu al. Nog heel veel plezier.
  12. Julia Warmerdam:
    18 januari 2016
    Heerlijk voor jullie dat het eindelijk begonnen is.
    Lang naar uitgekeken en nu dus volop genieten.