Daar zijn we weer !!

5 januari 2018

Hier ons eerste verhaal, een week onderweg....veel gereisd en zekeral weer veel meegemaakt ! We beginnen in de Zilk, Anne, Sophie en John zijn gezellig bij ons thuis op donderdagavond. Mijn broer Frank kwam nog met een presentje voor onderweg, hij had een kleine Nederlandse vlag meegenomen en die vertegenwoordigd alle thuisblijvers! Hoe leuk, we hebben m nu op de achteruit van de camper hangen. Wetend dat we toch echt wel toeristen zijn en Nederlanders ! He mate...Dutchies, haha...Heerlijk die donderdagavond met elkaar gegeten, gebabbeld en zowaar nog wat geslapen... om 5.45 uur ging de wekker en op naar Schiphol. Koffers inleveren nog een bakkie gedaan en afscheid genomen, natuurlijk was Abbey daar ook bij, we weten dat ze in goede handen zal zijn !!!!!Alles ging prima, de vlucht was met Singapore airlines en werden prima verzorgd. We hadden als 3e passagier in onze rij een gezellige medereiziger die zijn vriendin in Sydney op ging zoeken. Altijd leuk als er af en toe wat gezegd wordt, het is immers 12 1/2 uur vliegen. Op Singapore moesten we ruim een uur wachten voor de douane...pff,Maar ach we zijn er, metro gevonden naar het hotel en na wat rondlopen en zoeken hotel gevonden. We waren natuurlijk te vroeg, maar wel toe aan een verfrissende douche, wat gerust en eigenlijk wat rondgelopen en wat gegeten. Dag twee begon met af en toe een bui dat veranderde al snel in constant regen. Na het bezoeken van de Botanische tuin die prachtig is aangelegd, met een fantastische orchideeën tuin, met niet te tellen aantal soorten, hebben we ook de vele Heleconia’s nog gezien, WoW wat een beauty s. Er was een heerlijk restaurant want ja je bent in Azië, heerlijk zitten eten. Onze gekochte paraplu s werden al snel goede vrienden. Wat een regen ! En dan maar denken dat het zou ophouden. Maar nee.... Nadat we een paar uur terug gegaan zijn naar het hotel was het droog en vonden dat we toch maar naar Marina Bay zouden gaan voor het nieuwjaars vuurwerk. Voordat we terug naar het hotel waren gegaan hadden we nog wel gechecked in Marina Bay of het vuurwerk wel plaats zou vinden. Wat een prachtige plek met het Marina Bay Sands hotel. Het bestaat uit drie torenflats met een soort boot erop. Er omheen shoppingmoles en uitzicht op de haven met een museum in de vorm van een Lotus.Ok, wij daar wij daarheen .... met bus en metro...toen nog droog maar in de haven begon het te regen en hield het niet meer op. Uit eindelijk werd het 24.00 uur en begon het vuurwerk, werkelijk prachtig !! Happy New Year !! Op weg terug naar het hotel bleef het maar sauzen, drijfnat kwamen we aan en hebben nog wat gedronken op het nieuwe jaar. Natuurlijk waren we niet vroeg op en heeft Wilfried bij de wasserette de kleding wat gedroogd terwijl ik de koffer weer in orde maakte. We hadden de rest van de dag nog om de stad te ontdekken. Gelukkig was het droog. We zijn Chinatown ingegaan en dat bleek een super keuze. Voor de Chinezen is het nog geen nieuwjaar maar ze vierde het wel voor de rest van de wereld. Met van die Dragondance groepen, kleurrijk en zeer fanatiek. Veel mensen op de been. We hebben ook een paar Hindoistische en Boedistische tempels bezocht.Natuurlijk moest er ook nog wat gegeten worden en hebben een echte chinesche wok gedaan. Wat een keuze aan vis en vlees. We kregen een soort grill plaat en een wok pan met een bouillon, specie...maar heerlijk. Met gevulde magen de koffers opgehaald en op naar  het volgende avontuur. Om 00.12 vlogen we op 2 januari naar Perth Australie. Een vlucht van 6,5 uur. Wederom prima verzorgd door Singapore airlines.Aangekomen in Perth waren we wederom veel te vroeg bij het hotel, maar daar hadden ze een kamer voor ons klaar, hulde...Heerlijk even wat opgeknapt,wat gerust en op naar de stad.  Perth is een moderne jonge stad en wij vinden het eigenlijk minder Australisch als de andere steden die we tot nu toe gezien hebben. De stad ligt aan de Swan rivier en heeft enorm veel verschillende culturen die daar neergestreken zijn. Er zijn in de omgeving veel mijnen in allerlei grondstoffen waardoor er veel handel en werk is. Door het vele reizen komen we later nog in de buurt terug van Perth...we hadden nu even genoeg stad gezien en bedachten ons dat als we de volgende dag de camper opgehaald hadden we eerst maar een de natuur in moesten gaan. Woensdag 3januari was het zover !  En ja hoor een huisje op wielen....4wd, dan kunnen we ook op ongeasfalteerde wegen rijden en voor we het weten komen we daar ook. Onze eerste stop was Ledge Point, maar daarover later meer. See you mate

1. Bas:
    Lekker weer op avontuur.
    Succes kanjers en veel plezier.
  2. Crona:
    5 januari 2018
    Wat weer een mooi verhaal! Bedankt en ga zo door xx
  3. Conny:
    5 januari 2018
    Veel plezier weer down under! X
  4. Bert en Bea:
    5 januari 2018
    Maak er weer een mooie reis van en hopelijk kan die paraplu ingeklapt blijven.
  5. Agaath:
    5 januari 2018
    hallo annemarie en wilfried.
    wat een mooi reisverslag. het weer is bij jullie
    ook wisselvallig net als in holland.
    jullie hebben in korte tijd al veel gezien.
    groeten tante agaath
  6. Afra van Ruiten:
    5 januari 2018
    Wat hebben jullie al weer veel gezien. Leuk jullie reisverhaal te volgen. Groetjes Afra
    Vanuit Oostenrijk (weekend skiën met Edith en Bart)
  7. Wilma:
    5 januari 2018
    Beste wensen ! Jullie 2018 begint goed ! 😊👍 nu al benieuwd naar het volgende verslag . Veel plezier met wat nog komen gaat !
  8. Karin en wim:
    Wim en karin
    Top jullie genieten en wij genieten mee
    en de allerbeste wensen
  9. Judith Beelen:
    5 januari 2018
    Have fun en geniet er van!! Kijk uit naar het volgende verslag!!
  10. Marjan en John:
    5 januari 2018
    Mooi en leuk verhaal. Jullie hebben al veel gezien en gedaan de eerste week. Ga lekker zo door! 😘
  11. Ria Beelen:
    5 januari 2018
    Die botanische tuinen ben ik ook geweest, prachtig! Genieten hoor.
  12. Hanneke:
    6 januari 2018
    Klinkt allemaal weer goed, leuk om te lezen
  13. Marian:
    6 januari 2018
    Even mijn duimpje zoeken als reactie:-) Leuk hoor, veel plezier weer en tot het volgende verhaal, weer een duimpje:-)
  14. Carla Hoejenbos-geertsen:
    6 januari 2018
    Het is weer genieten, om al lezende met jullie mee te reizen. Geniet van deze reis, er is zoveel moois te zien!!
    Ik kijk uit naar het volgende reisverslag,....groetjes
  15. Wim en Bep in Nieuw Zeeland.:
    7 januari 2018
    Gelukkig, ik heb jullie reislog gevonden! We hebben erg genoten van jullie eerste reisverslag en van de foto's natuurlijk. Geniet ervan. Groetjes uit de Zilk.
  16. José Nederstigt:
    7 januari 2018
    leuk verslag weer, kijk uit naar de volgende! Heel veel plezier.
    groetjes uit Voorhout met zowaar een strak blauwe lucht.
  17. Wim en Anne-Marie:
    7 januari 2018
    Ohhh wat is dit genieten .... geweldig !!!
    Heerlijk om op jullie “blog” mee te reizen naar “down under “
    Geniet ervan ,ik kijk nu al uit naar jullie volgende verslag !
    X
  18. Patriez:
    7 januari 2018
    We genieten met jullie mee. Ga zo door en leuke foto,s
  19. Lia Breedijk:
    9 januari 2018
    Wat een geweldige start alweer.En heel benieuwd wat er nog komen gaat.
    Het belooft veel goeds en moois verwacht ik.
    Geniet ervan
  20. F.J.T.Ruigrok:
    9 januari 2018
    ziet er goed uit veel plezier(dat lukt )natuurlijk wel.